14 May 2014

murni

Rak buku dan meja dan kerusi study dah sampai. Semangat susun buku beli stationaries. Bagi semangat nak belajar semula. Kembalikan mood semangat masa zaman study dulu. Susun handout daurah susun dalam file. Susun buku-buku usrah sejak pertama kali daurah ISK dulu. (bukan kira daurah pun sebenarnya). gaya macam nak tinggal sini 5 tahun lagi.. siapa tahu kan.

Dan..

Tiba-tiba terselit dua buku kecil. Buku catatan pertama masa tahun pertama. Segala catatan macam diari ditulis disitu. Luahan perasaan dan catatan masa ke ISK. Awal bulan april 2008. Genap enam tahun sebulan.
Ada tertulis azam perkara-perkara yang nak ditinggalkan
Mata terpaku pada tiga ayat yang berulang
Taknak dotdotdot
Taknak dotdotdot
Taknak dotdotdot.


Wahai orang-orang yang beriman,bertaubatlah kepada Allah dengan taubat yang semurni-murninya,mudah-mudahan tuhan kamu akan menghapuskan kesalahan-kesalahanmu dan memasukkan kamu ke dalam syurga-syurga yang mengalir di bawahnya sungai-sungai”….
(Surah At-Tahrim : 8 )

jika kita rasa turning point kita pada waktu dua tahun dulu atau 5 tahun dulu atau 10 tahun dulu. sebenarnya turning point itu boleh datang berkali-kali. teringat akhwat pernah kata, mungkin dulu sebab kita tak betul-betul bersihkan hati kita masih ada titik hitam atau hijab yang menghalang cahaya hidayah itu betul-betul meresap ke dalam hati kita. 

sebab kita tak tinggalkan satu titik hitam itu, cahaya yang patut masuk 100 peratus jadi 80 peratus atau mungkin 5 peratus je.

lama-lama buat diri sendiri terfikir. dalam kita sibuk pompang pasal dakwah daie dan mad u. sebenarnya mutarabbi pertama yang paling dekat dengan kita adalah diri sendiri. kemana kita nak bawa dan bentuk diri kita. kalau bukan kita sendiri.

makanya

bertaubatlah kepada Allah dengan taubat yang semurni-murninya

mungkin dan sampai masa yang 80 peratus itu bertambah kepada 90 peratus atau 100 peratus?

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...