28 Dec 2010

hamka




hujung minggu baru-baru ini saya ke HAMKA. perjumpaan besar-besaran yang ditunggu-tunggu sejak tahun lepas. eh. tapi saya dapat join separuh saja. sungguh mengeciwakan. sebab klinik. itupun saya off pada hari isnin. namun begitu, beberapa hari yang berharga haruslah dimanfaatkan 120 peratus.

tapi tak mengapa sebab apa pun yang saya dapat Allah paling tahu apa yang terbaik. saat-saat bersama akhwat yang lain dan berkongsi semuanya memang terbaaaaeekk. rindukan sangat-sangat semua ini.

ada seorang sister itu dia cakap camni, kalau rasa sendiri ke. ingatlah kita ada keluarga besar dan adik beradik yang ramai. jika saya bersin di sini, insyaALLAH sister di malaysia akan jawab yarhamkillah. oh sungguh sweet. T___T

betullah kan, ukhuwah itu sangat manis bila ianya kerana Allah. dan bila semua pun punya rasa dan matlamat yang sama iaitu mencari redha Allah.

dan satu program tarbiyah itu, harus dicorakkan dan memenuhi apa yang diperlukan oleh kita yang menyertainya. bukan kita memenuhinya untuk mengikut apa yang digariskan program itu.

macam tak percaya baru saja semalam saya tempuh perjalanan yang penuh pancaroba dari sana, hari ini harus berjumpa seorang makcik di klinik hari ini dan menajalani kehidupan seperti biasa. T_T

sungguh, tarbiyah perjalanan, di sana dan pulang begitu mahal untuk dicoret.

~rindu & malu~

4 comments:

arissa myana said...

jeles

Liyana said...

don't be

misyu

hang jebat said...

jika saya bersin di sini, insyaALLAH sister di malaysia akan jawab yarhamkillah


best sangat2..
sungguh indah bila merasa yg kita x sendirian dilorong ini

jom jadi kuat!

Liyana said...

hang jebat: jum

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...