3 Sept 2014

oh tedah

"doktor, nasib baik anak lelaki saya kecil lagi. kalau tak sudah lama saya jadikan doktor menantu."

ini kelakar.

padahalnya.. dengan aib-aib yang bertimbun yang telah Dia simpan kemas dalam peti. tak tertampak oleh manusia.

Rabbigfirli warhamni wajburni warfa’ni waafini wa’fu’anni

Rabbighfirli - ampuni aku
warhamni - sayangi aku
wajburni - cukupi kekuranganku
warfa'ni - tinggikan derajadku
warzuqni - beri aku rizki
wahdini - tunjuki aku
wa'afini - sehatkan aku
wa'fu'anni - maafkan aku

lega sedikit.

tadi beri ceramah untuk ibu-ibu mengandung. terasa sangat intipati dan cara pengisian macam dah pernah ada anak satu. huhu anak kucing.

dan satu penyampaian itu akan akan lancar dan berkesan apabila kita merasainya untuk di kongsi.

agak lah.

bagaimana kita mahu berkongsi dan mengajak kepada cinta. jika kita tidak merasai cinta.

oh tedah.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...