22 Aug 2014

merepek

bila ada sebarang kemusykilan

bertabayyun lah
jangan bersangka dan membuat keputusan sendiri

sakit juga bila dapat tahu sesuatu dari orang lain

dah lah tak tahu hujung pangkal

ada seorang akhwat yang aku kagumi.
baru saja kenal
tapi semangatnya...
sangat!

teringat pertama kali jumpa masa itu dia pakai jersey. ada namanya di belakang jersey itu

rugged

tapi bila berbicara.
tak ada lembutnya

cuma.
sangat basah pengisiannya
sangat membersihkan rohani
sentiasa bermuhasabah

kami jadi rapat. tapi tak tahu bagi dirinya
bagi aku, rapatlah juga.

satu hari aku mengajaknya keluar mentajmik
dia on je

dan bukan nak kata apa. kami memang bebetul berkenalan seorang madu'
madu' yang seorang. kami tak sangka seorang AT.

tapi apa nak kata akhwat ini sebenarnya ada something.

pastu masa sesi taaruf di waktu subuh. dia jujur mengatakan yang sebenarnya usia tarbiyahnya 2 tahun.
aku rasa macam. biar betul.
jika Allah nak beri..
sahabat-sahabt pun tak lama tapi hamasah fuih
satu je.. ikhlas
dari yang dah 5 tahun
tapi macam bermain-main. layu

stay up baca buku fikrah. rajin menyantuni akhwat
sensitif perasaan orang lain
akan menolong sampai dia dah tak dapat tolong lagi
memang ciri-ciri yang tak tahu nak cakap camana
berkorban apa saja.

cuma sekarang dah tak rapat macam dulu.
aku faham kenapa.
anak usrah yang sangat dia percaya.
meninggalkannya tanpa kata putus
aku pula macam membuatkannya rasa bersalah.
bukan nak meredakan keadaan. maafkan aku

bila teringat anak usrah itu dia menangis.
sayang

tapi tak pasti kenapa aku tak rasa sangat
sebab dulu aku pernah hadapi benda yang sama.
bukan seorang tapinya.
empat

tapi ada ustaz semua anak-anak usrahnya pula.
so yeah ini lah ujiannya.

masa itu aku belajar. hidup harus diteruskan
berlapang dada. dan jangan terlalu ada attachment di awalnya

tak kisah kalau mereka masih terus berlari bergerak
menyebarkan agama Allah ini
yang sakitnya bila
tinggal tanpa apa-apa konfrantasi

bila orang lain yang datang menceritakan benda lain
semua orang salahkan kita
dah lah tak tahu hujung pangkal

balik pada ikhlas...

takpa..Allah ada

Allah ada.

walaupun rasa teraniaya sikit.

defend diri sendiri pun tak ada gunanya
siapa nak percaya?

isu takkan jadi isu kalau kita tak rasa apa-apa. nampak sangat ada terasa sikit haha

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...