10 Oct 2013

bidadari

semalam balik kerja tiada orang dirumah. kalau di rumah lama biasanya jadi orang yang balik paling lambat. sekarang housemate lagi bizi. seorang offshore balik malam. sorang jaga terminal.

cun cun dah maghrib waktu itu terus masak nasi. nak berbuka. bila housemate balik solat jemaah sekali. makan sama2. kemas dapur n bilik then keluar pergi usrah.

sampai rumah dah 11.30 malam. discuss something dekat watsapp and buat tentatif and bahagi tugas untuk sharing weekend ni.

tido.

betul lah. walau macam mana pun perasaan kita sedih ke diuji dengan diri sendiri sendiri atau dari segi external. sesedih mana pun kita. kita akan menangis sekali dan thats it. serah semua pada Allah.

hati rasa sensitif pada semua benda yang baik. rasa macam pengisian masa usrah semua untuk diri sendiri. even status and ayat yang orang share kat fb pun. alhamdulillaah tazkirah dari naqibah tentang bidadari bebetul terasa sangat. nangis dengar.

naqibah dan muna selalu pesan. kita boleh bersedih sebab kita manusia dan itu fitrah. tapi macam mana kita tangani kesedihan itu berbeza dari orang biasa. kita kena lagi kuat dari itu.

padahal..kita tahu kita orang paling biasa di dunia ini. orang yang sangat sederhana tapi cuba untuk menjadi luar biasa. kita nak jadi bidadari.

dan. jika kita lemah. macam mana nak selamatkan islam. ummah ini dah tak ada masa nak tunggu kita.

bangun tidur prepare lunch box ha ha. hujan mencurah-curah pagi ini rasa macam rahmat. Allah bagi peluang doa banyak-banyak

doa

:)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...