20 May 2011

guru

tempoh hari pada cuti wesak klinik tutup. aku ambil keputusan untuk menerjah farouq [nama rumah]. bila sudah di depan pintu ada suara yang menyambut.

"eh, kak yana!"

ada suara lain di belakang "yana datang?"

aku lihat dia berdiri di situ. memandang. tak sure dia marah atau apa.

"awak ingat bandung dengan jakarta ni macam zilal [nama rumah] dengan hanan [nama rumah] ke?"

*aku sengih*

sebenarnya aku rindu kan dia dan suasana berada di sekeliling mereka. mungkin kerana hati dah tenat.

"selamat hari guru murabbiku"

"maaflah awak dapat guru yang tempang"

bukan dia. sebenarnya anak muridnya yang tempang.

p/s: dah dapat peta dunia!



:) 

5 comments:

arissa myana said...

menarikny ruangan anda
mahu ke sana :)

hey
kamu kena KUAT
kamu tak punya banyak pilihan
or shall i say
tak ada pilihan?

smoga DIA slalu merahmati kamu

r.i.n.d.u.

Liyana said...

arissa myana: sila datang melawat saya sebelum saya pulang selamanya..boleh kongsi peta! hihi

terima kasih terima kasih atas doa dan kata2 semangat dari jauh...sangat2 perlukannya buat masa sekarang :')

kamu benar, saya tak ada pilihan.

arissa myana said...

doakan saya sampai ke sana.
memang hantu pink ya? hahaha ^^

Liyana said...

insyaALLAH segalanya dipermudahkan..
hantu ke? haha

Anonymous said...

T__T

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...