9 Jun 2013

jalan yang membahagiakan!

bila kita berada di alam kerjaya ni. lain pula tanggungjawabnya. bertambah!

hari ini ada sisters-get-together anjuran JK belia (isi tempat kosong). belia serata miri yang perempuan main boling di samping beramah mesra.

yang ini, gaya saja yang lebih. tapi underdog.




tadi berusrah dengan adik-adik curtin university. dalam masa sebulan lebih disini sudah pastinya tak ingat jalan. waze app juga membantu. tapi kadang-kadang dia tunjuk jalan lebih jauh dari sepatutnya. kita yang lurus ini akan ikut saja kehendaknya. -_-"

iyalah, takut sesat.

masa dah sampai. nampak asap besar berkepul-kepul. bila nak balik, selesai usrah api dah marak ke padang rugby dekat dengan asrama adik-adik itu. harap segalanya okay. tapi semua nampak macam agak excited melihat perkara luar biasa yang terjadi di kawasan asrama mereka ini.


hmm..dalam menulusuri jalan ini, walaupun kita tahu yang jalan ini panjang, menyedihkan dan susah. ingatlah yang rahmat Allah itu lebih luas daripada kesusahan dan ujianNya.

bila memandu bersendirian, buat terfikir kadang-kadang rasa macam, kita gembira dengan begini. kita bahagia apa, sebab kita ada Allah dan kita buat saja apa yang Dia suruh. mungkin kena kurangkan memikirkan ujian yang bertimpa, lebihkan pada rahmatNya yang lebih luas. islam itukan membahagiakan. bukan menyedihkan. macam bagi contoh tak baik pula kepada orang lain.

nanti orang ingat islam itu sedih payah dan susah. walhal islam itu membahagiakan dan menggembirakan!

happy. 

:)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...