28 May 2011

simpangsiur

dan bila aku rasakan jiwaku mati
seperti aku meronta-ronta mahu keluar dari jasadku ini
aku mahu hati yang baru

cinta pada bunga, bunga pasti akan layu [kredit gambar]

betapa aku inginkan senyuman secerah bunga matahari
dalam masa yang sama aku terlalu inginkan tangis seperti embunan dini hari

cinta pada manusia, manusia pasti akan mati [kredit gambar]

bila mulai letih dan segalanya kering

"kita harus sentiasa memberi nasihat berhikmah, tapi kita tidak boleh berharap pada nasihat berhikmah. ia ego"

dan Dia sering menasihati sesiapa saja mengikut kehendakNya. mungkin melalui sesiapa saja disekelilingmu

mungkin kau kurang berdoa
dan mungkin saja kau kurang mengambil pengajaran

dan bila kau mulai takut akan bayang sendiri


jika sedang gila, adakah akan melakukan sesuatu yang gila
boleh saja akalmu siuman, namun semangatmu yang menggila

p/s: terlalu ingin meluahkan sesuatu dan aku bukan bermain bahasa



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...