5 Mar 2016

Kayu manis: hari seseorang

Setiap orang ada hari hari tertentu
Mungkin ada yang mempunyai hari yang cerah
Ada yang punya hari yang mendung

Dan yang berat bila lepas down dengan sesuatu dan hari itu pula ada usrah
Paling rasa tak best bila dah usrah.. Anak usrah tidur pula. Dan kita tak tahu pun mereka penat. 
Rasa macam teruknya aku..
Bosan ke apa yang aku sampaikan
Aku ke punca sampai mereka dah taknak dengar apa yang aku cakapkan ini
Hilang tsiqah kah mereka terhadap aku yang banyak kekurangan ini. 

Guru seharusnya jadi cahaya..menerangi jalan dan menjadikan orang senang dan tenang.. Membebaskan dan tidak menekan.. Tapi kenapa aku tak semacam ini
Dan banyak lagi persangkaan negatif ini

Ianya membuak buak sampai terasa rendah diri yang teramat sangat

Dan ayat ini


Allah sendiri yang tak benarkan kita mengeji diri. Anggap sebagai batu loncatan untuk memperbaiki apa yang kurang
Tugas kita hanya menyampaikan
Dan bukan yang menentukan hidayah atau kehidupan seseorang

Setiap orang ada harinya
Mungkin mereka ada kisah disebaliknya

-kayu manis-

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...