14 Jan 2014

past

"ada something dalam hidup ini yang aku nak padam. kalau diberi peluang hidup semula. kita akan hilangkan kisah yang satu itu. "

katanya.

"jika tiada kisah lalu itu. kita mungkin tidak berada di tempat kita sekarang."

bersyukur.

katanya

kataNya pula

"Maka siapakah yang lebih zalim daripada orang yang membuat-buat dusta terhadap Allah dan mendustakan kebenaran ketika datang kepadanya? Bukankah di neraka Jahannam tersedia tempat tinggal bagi orang-orang yang kafir?

Dan orang yang membawa kebenaran (Muhammad) dan membenarkannya, mereka itulah orang-orang yang bertakwa.

Mereka memperoleh apa yang mereka kehendaki pada sisi Tuhan mereka. Demikianlah balasan orang-orang yang berbuat baik,
agar Allah akan menutupi (mengampuni) bagi mereka perbuatan yang paling buruk yang mereka kerjakan dan membalas mereka dengan upah yang lebih baik dari apa yang telah mereka kerjakan.

Bukankah Allah cukup untuk melindungi hamba-hamba-Nya. Dan mereka mempertakuti kamu dengan (sembahan-sembahan) yang selain Allah? Dan siapa yang disesatkan Allah maka tidak seorangpun pemberi petunjuk baginya.
Dan barangsiapa yang diberi petunjuk oleh Allah, maka tidak seorangpun yang dapat menyesatkannya. Bukankah Allah Maha Perkasa lagi mempunyai (kekuasaan untuk) mengazab?"
az zumar 32-37

Allah akan menutupi bagi mereka perbuatan paling buruk yang mereka kerjakan dan membalasnya dengan sesuatu yang lebih baik dari apa yang telah mereka kerjakan.

dengan syarat menjadi orang yang membawa kebenaran dan membenarkannya

jam 1230 tengahari hujan lebat masih mencurah
.

1 comment:

s a r said...

touching jap :'(

p/s- assalamualaikum. salam kenal. background muzik tambah perisa. seiring. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...